Παιδική Yoga

Γιόγκα για Παιδιά

κάτω από το πρίσμα της ολιστικής προσέγγισης.

(4-10 ετών)

image003 

Στην Παιδική Yoga το παιδί έχει πια την ευχέρεια να αποκολληθεί για λίγο από τη μαμά του και να μετέχει σε δραστηριότητες χωρίς εκείνην.  Η μάθησή του περνάει μέσα από τη μίμηση και το παιχνίδι, αυτή τη φορά με άσανα πιο κατάλληλες για την ηλικία του. Σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξης, ξεκινάει η εκπαίδευση στην πραναγιάμα και το παιδί μαθαίνει να παρατηρεί την αναπνοή του και να τη διατηρεί αργή, βαθιά και ρυθμική. Αυτές οι τεχνικές το βοηθούν να καθησυχάζει τον εαυτό του και να συγκεντρώνεται. Επιπλέον, μαθαίνει να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του και να τα αποφορτίζει, μέσα από τις επικοινωνιακές τεχνικές, τις asanas τα βιβλία και την έκφραση στο θεατρικό παιχνίδι. Ενώ επίσης, εξερευνά και κατανοεί ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του προς τους άλλους (γιάμα) και τη φροντίδα και πειθαρχία του εαυτού (νιγιάμα).

Τι περιλαμβάνουν τα προγράμματα:

Τα προγράμματα σε αυτές τις ηλικίες γίνονται πάντα μέσα από το παιχνίδι. Το παιδί μαθαίνει διασκεδάζοντας και παίζοντας.

Η Asthanga Yoga προσαρμοσμένη ολιστικά για τα παιδιά περιλαμβάνει:

 

  • Κινήσεις του σώματος μέσα από τον μιμητισμό των ζώων, στοιχείων της φύσης. Οι στάσεις της Γιόγκα (Asanas)είναι αντίστοιχα προσαρμοσμένες για τις αντίστοιχες ηλικίες με Παιδαγωγικό υλικό στα Ελληνικά.
  • Παιχνίδια με τις στάσεις της Γιόγκα και παιχνίδια με τη Yoga.
  • Αυτοπειθαρχία και σεβασμό προς όλους. Ηθική αγωγή προς τον εαυτό μας και προς τους άλλους μέσα από ιστορίες, ανάγνωση προσεκτικά επιλεγμένων βιβλίων, τραγουδιών και θεατρικού παιχνιδιού (Yamaκαι Niyama). Ο ψυχισμός του παιδιού ανθίζει και το παιδί δέχεται ευχάριστα τις διδαχές με αυτά τα μέσα.
  • Εκπαίδευση της διαφραγματικής αναπνοής και των τεχνικών της (ανάλογα με την ηλικία)για επιτυχή οξυγόνωση και ενεργοποίηση του εγκεφάλου και του υπόλοιπου σώματος. Παιχνίδια με την αναπνοή.(pranayama).
  • Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης μας μέσω της γνωριμίας μας με τον εαυτό μας και τα συναισθήματά μας.
  • Δημιουργία αίσθησης ευτυχίας και ευεξίας, χαράς για την ζωή με ρυθμό, τραγούδι και χορό(kiirtan).
  • Τα παιδιά αναπτύσσουν την Δημιουργικότητα, τη διαίσθηση, τη φαντασία. Ασκούνται στην τεχνική του οραματισμού.
  • Μέσω τεχνικών αυξάνουν το βαθμού συγκέντρωσης και μνήμης και μειώνουν την υπέρ-κινητικότητα.. (pratyahara).
  • Εκπαιδεύονται σε τεχνικές προ-διαλογισμού με την επανάληψη θετικών φράσεων και τραγουδιών. Με την επανάληψη η συγκέντρωση αυξάνεται. Ο νους μαθαίνει να στοχεύει και να δημιουργεί αναπόσπαστος. Το παιδί είναι συγκεντρωμένο, δημιουργικό, με ηρεμία, ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων του και ενσυναίσθηση των σωματικών του αναγκών.(Dharana/ Dhyana/Samandi).
  • Τεχνικές κοινωνικοποίησης και επικοινωνιακές τεχνικές συνειδητοποίησης του εαυτού του μέσα στο σύνολο της ομάδας αλλά και ως μονάδα, με την μοναδικότητα που το διακατέχει.

* Η παρατήρηση των παιδιών από τον δάσκαλο είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία μας.

*Το παιδαγωγικό υλικό έχει δημιουργηθεί στα Ελληνικά με τραγούδια πάνω στις στάσεις της Yoga μέσα από το παιχνίδι με τα ζώα και τη φύση.

Pin It on Pinterest

Share This